16 Mart 2010 Salı

ÖNCE SAĞLIK


Dün öğlen tatilinde balikçılardaki fiyat farklılıklarına hayret ederken telefonum çaldı.Annem halimi hatrımı sordu ama ben ses tonundan bişeyler olduğunu anladım.Noldu anne diye sorunca biliyomusun galiba şeker hastası oldum dedi.
Annem sağlığına çok dikkat etmesine rağmen malesef kalp,kolestrol ve tansiyon hastası.HEnüz 60 yaşında.Eğer bir engeli yoksa her sabah yaklaşık 10 km yürür.Yediğine içtiğine çok dikkat eder.Fakat bu aralar yaklaşık 3 hafta kadar yürüyüşlerini aksatmak zorunda kaldı.
Telefonu kapatıp hemen planlarımı değiştirip anneme gittim.Annem kan testinde şeker oranının yüksek çıktığını bu yüzden bi haftadır çok üzüldüğünü söyledi.
Aslında şeker hastalığının nasıl belirtileri olduğunu ve nasıl teşhis edildiğini bilmem.Ama tesadüf eseri bu hafta bir köşe yazarından(malesef adını hatırlamıyorum)kendisine şeker yüklemesi yapıldığını ve gizli şeker olduğunu okudum.Bu yüzde anneme en yakın hastaneden randevu alıp bu sabah götürdüm.Şeker yüklemesi için gece 12 den sonra hiçbişey yemiyorsunuz.önce kanınız alınıyor.Sonra yarım litrelik şekerli su içip tekrar kan aldırıyorsunuz.3 seferden sonra 1 saat bekleyip kan veriyorsunuz.
bizde öyle yaptık.Ancak labaratuvarda sorun çıkınca sonuçlarımız tam 3 saat gecikti.Annemde birsürü kötü düşünceyi aklından geçirip durdu.Sonuçlar nihayet çıkınca çok şükürki şeker hastası olmadığını ama değerlerin sınırda olması ve ailesinde şeker hastalarının bulunması nedeniyle çok unlu nişastalı şekerli yiyecekler yememesi gerektiğini ve hareketli bir yaşam sürmesi gerektiğini öğrendi.
O da bende derin bir oh çektik....Güzel Allahım herkese sağlık,hastalara şifa vesin......

2 yorum:

  1. blogları gezinirken rasladım size
    herşeyin başı sağlık kesinlikle annenin şeker olmaması çok güzel
    ama şeker hastası olmak dünyanın sonu değil ailemde o kadar çok kişi şeker hastası ki bende sınırda yaşayanlardanım
    şeker hayatınız bir parçası olup şeker tadında yaşamayı öğrenıyorsunuz ve şekerin en buyuk nedenı üzüntüdür.... sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili fotoğraf penceresinden
    Çok haklısın.Şeker hastası olmak kesinlikle dünyanın sonu değil.Ama insan bişeyi ilk duyduğunda dünya başına yıkıldı zanneder ya,bizimkisi de o hesap.
    Sana tadında şekerinde dolu dolu yaşayacağın güzen günler diliyorum.

    YanıtlaSil